Thursday, December 16, 2010

Hari ini Khamis ..

Assalamualaikum..
Bismillah, Segala puji-pujian ke atas Allah yang telah memberi izin untuk diri ini merasa hari Khamis ini. Masih diberi peluang untuk melihat wajah umi baba, berbual sesama kami.

Masih juga dapat meraikan 10 Muharram, yakni hari Asyura ini. Untuk hirini, kepala sy pening sangat. berat sehingga kadang-kadang tak dapat nak buka mata. Mungkin saya terlalu banyak meletakkan hal-hal yang seolah penting dalam kepala saya untuk diselesaikan. Sedangkan peranan belum pun sebesar peranan para Nabi kita terdahulu.

Disebalik pening-pening, saya sabarkan diri supaya hilang sedikit lelah akal yang berserabut dek hal yang bersangkut-paut. Apa yang buat saya terfikir adalah, kenapa saya perlu mengeluh dengan semua masalah ini dimana hakikatnya merupakan ujian dari Allah?

Besar sangat ke 'masalah' saya sampai saya perlu berlapar ke? sampai saya perlu kutip tin-tin yang orang buang untuk mencari duit bagi alas perut? sampai saya perlu selongkar tong sampah untuk cari bahan yang boleh kitar semula? begitu sekali ke masalah saya?

Allah Maha Penyayang dan Adil pada hambaNYA. setiap ujian yang diberikan selaras dengan kemampuan hambaNYA. seiring dengan situasi hambaNYA. seiring dengan perjalanan kehidupan hambaNYA.

jadi, x mungkin ini adalah masalah sehingga saya perlu termenung dan terus tahan sakit ni. Allah sediakan apa yang berlaku pada saya hari ini adalah untuk saya lebih bijak berfikir, lebih bijak mengatur sesuatu. maka, saya dah jumpa penyelesaian untuk 'masalah' saya pada hari khamis ini..

Bila kita sedang berfikir sesuatu, sentiasa kaitkan hubungan kita dengan Allah, jangan sesekali lupakan Allah, kelak kita akan rugi, kelak kita akan benar-benar hilang arah tuju. seperti senikata Maher Zain..
Turn To Allah, He Never Far Away... Masyaallah, bersyukur hamba masih diberi petunjuk kali ini...Alhamdulillah..

0 Kata Kita:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...