Wednesday, July 6, 2011

Perlu sabar dan tolak tambahkan ansur...

"Pinn!!"

Begitulah seolahnya bunyi hon saya yang jarang sekali saya nak tekan.. >_<

Bukan apa, pemandu seorang ni, dia nak masuk simpang dimana saya nak keluar dari simpang itu, kemain lagi saya dengan seorang penunggang motosikal menunggu dia yang hampir kerana kami rasa dia nak jalan terus sebab takde signal dari dia pun..

Tapi, dengan muka yang penat agaknya baru balik dari kerja, terus masuk kekiri simpang, saya pun tertekan hon tanda teguran mungkin..

Takkanlah awak tak nampak ada pemandu atau penunggang menunggu untuk beri awak jalan, tiba-tiba awak nak masuk simpang tanpa signal..

yeee.... ini memang perkara biasa bagi kita yang memandu atau menumpang..

Sebelum-sebelum ni pun pernah berlaku tapi saya masih belum beri hon saya berbunyi..

Tapi yang semalam mungkin kerana penunggang dihadapan saya seolah nak keluar simpang tapi berhenti mengejut sebab dia baru perasan kereta tadi tu... jadi penunggang tu pun beri lah laluan terus pada kereta tadi.... alih-alih lain pula jadinya..

.................................................................................
Menyenangkan pemandu atau penunggang lain di jalanraya juga salah satu tindakan mulia dan pekerti yang tinggi..

InsyaAllah, jika kita mudahkan orang lain di jalanraya, kemudian nanti apabila kita berhadapan situasi sama, kita juga akan dipermudahkan..

P/S : Betul ke tindakan saya dengan membunyikan hon tu????

5 Kata Kita:

shairazi sharizan said...[Reply to comment]
This comment has been removed by the author.
Mariah Binti Abd Rahim said...[Reply to comment]

@shairazi sharizan syukran.. betul sangat perlu tolak ansur, jangan berkira kita je nak cepat..

Ustaz Love said...[Reply to comment]

Salam..

Kalau kat KL, kena hati2 guna hon.. sbb hon itu satu benda yg sensitif ;)

Mariah Binti Abd Rahim said...[Reply to comment]

@Ustaz Love w'salam UL.. saya sangat setuju! ye mmg sensitif kat KL ni.. itu sbb lepas hon, sy sendiri yg risau.. :)

shairazi sharizan said...[Reply to comment]
This comment has been removed by the author.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...