Tuesday, May 3, 2011

Saya tak boleh, dia boleh pula...

"kenapa you tak boleh shake?"..

Itu antara pertanyaan supplier apabila kami ada pertemuan di syarikat saya juga. mungkin sebab dah 2 kali dia cuba hulur tangan tetapi tak bersambut, maka dia ajukan soalan tu..

"I can't".. jawapan dengan senyuman mengharap dia mengerti.

"tapi, sebelum ni, mereka boleh je salam dengan I"..

"Actually, kami tak boleh".. Dan dia mengangguk sambil berkata "oh, really?"

"tapi bukan ke lebih mesra if we shake?''... :) dia kembali bertanya..

........................................................................

Itu adalah serba sedikit tentang perbualan saya.. sebelum-sebelum ni pernah berlaku juga, antara engineer pun pernah berlaku.. Dan pasti mereka akan soal semula "Kenapa kawan saya boleh salam?"..

Mereka terkeliru..

Saya Islam..

Kawan dia Islam..

Saya perempuan..

Kawan dia perempuan..

Tetapi, kenapa saya tak boleh salam...

Dan, kawan dia boleh salam..

Sama juga dengan bab aurat. ...

..............................................................

Entri yang simple, yang memerlukan perbincangan dan pendapat dari anda.. :)

1 Kata Kita:

Fadzli Amir said...[Reply to comment]

Sekarang kat mana2 pun sama...perkara yg dilarang berleluasa tanpa rasa bersalah...dah sampai masanya, org yg ikut agama itu jadi salah dipandangan mata org...Bak kata nabi, Islam tu dagang pada mulanya..dan akan kembali dagang..!!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...